confused

Vad ska jag göra nu? Vad ska jag göra nu? Vad gör jag nu? Det var dem tre första meningarna jag sa på mitt studenttal i skolan. Det var mer än ett år sedan. Då visste jag vad mina närmaste 14 månaderna skulle innebära men visste jag något efter det? Då kändes det som en evighet tills dess men nu är jag här. Här står jag vid en vägkorsning och vet inte vilken väg jag ska ta. Igår kväll var det en väg och under dagen har den ändrats hundratals gånger.
Antingen tar jag personal, organisation och ledarskaps utbildningen i Skövde eller så gör jag något annat i höst och läser socionomprogrammet till våren.
Just nu lutar det nog mot att jag ska flytta i Skövde, det var det inte imorse. Men jag har läst på om båda dessa programmen hela dagen och just nu har jag kommit fram till att jag vill vara den som tar hand om personal på ett företag (jag vill också arbeta med det för då får jag ha en fin kostym och högklackat varje dag). POL låter roligare än socionomprogrammet. Men om jag tar POL så kommer jag inte jobba med adoption (vilket jag också tänkt på för då får jag också gå omkring med en kostym). Herregud vad allt är jobbigt just nu! Sen var jag inne och kolla efter lägenheter i Skövde (lite svårt att pendla) och det finns INGA studentlägenheter lediga! Det fanns några stycken som hyrde ut i andra hand på blocket men den enda jag gilla där hyr bara ut till jul. Men det är väl bättre än inget?
Kom precis på att jag faktiskt har en Magic 8 Ball som jag kan fråga. Och sen kanske meningen är att jag ska ta POL, jag menar allt händer för en orsak? Och då måste det finnas en orsak till att jag inte kom in i Göteborg. Jag måste bara fundera ut den orsaken för den är kanske lite djupare än att bara ta POL utbildningen. Och en sak till jag sökte faktiskt två jobb idag också (det var under den tiden jag var säker på att jag skulle söka till socionom till våren istället)
Flummigt inlägg förlåt men jag var tvungen att skriva ner tankarna och om någon har något smart att säga till mig snälla skriv för jag är så förvirrad just nu!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är väl ingen som vågar svara på ett så förvirrat inlägg än din mamma. Om jag får säga vad jag tycker tror jag att personalansvarig passar dej. Och du kan kanske jobba med adoptioner även om du går POL. Men lyssna inte för mycke på mamma.

2011-07-15 @ 15:20:54
Postat av: Maria

Svar: Hej! :) Lisa är inte svensk, hon är min tyska kompis som vanligtvis bor i New Orleans precis som jag. Dock har hennes värdfamilj sommarhus i Charleston så hon är där nu. Jag vet dock inte vart exakt. Jag kommer och hälsar på henne nästa helg. Vore skoj att ses? :)

2011-07-15 @ 22:19:30
URL: http://idamariaviktoria.blogg.se/
Postat av: Amandla

Jag kan inte tipsa dig om vad du ska göra, men jag ser verkligen fram emot att ha dig närmare! Hälsa på i Göteborg så ofta du kan!!!

2011-07-17 @ 19:57:46
URL: http://amandlacassel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0