vacation

Sitter med en alkoläsk i handen och fixar saker inför högskolan. För att för er som inte vet det så har jag sagt ja till personal, organisation och ledarskaps utbildningen och jag är grymt exalterad! Det känns som om allt faller på plats, letar efter lägenheter och hittar en del som verkar intressanta, hittat personer på Facebook som går linjen jag ska börja på OCH så har jag börjat prata med en som bor och studerar i Skövde. Och historian bakom henne är lite rolig, jag skrev till en person (min aupair vän Johannas kompis, Karolina som var här och hälsa på för 10 dagar veckan efter jag kom hit) på Facebook att jag skulle till 99 procent säkerhet skulle börja plugga i Skövde. En timme senare får jag ett mejl på Facebook från en tjej som hade pratat med Karolina som då hade sagt att jag skulle börja där. Så hon undra om jag skaffat lägenhet och vad jag skulle läsa (vid den tidpunkten hade jag inte ens bestämt mig). Hon ska förmodligen kolla på en lägenhet till mig nästa vecka till mig och hon har även sagt att jag kan bo hos henne tills jag hittar en lägenhet. Och att jag borde komma upp till Skövde fredagen innan skolan börjar för det är en matfestival där då som jag kan åka till med henne och hennes kompisar.
Så det är typ det jag gör på min semester just nu, men också solar jag och går till gymmet. Och på kvällarna dricker jag alkoläsk. På torsdag börjar livet igen och fredag ska jag kanske åka till American Idol (om Matt inte åker iväg på jobb). Fixa faktiskt mitt hår idag också, 45 dollar för klippning och färgning är rena kapet ju!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tiden hemma blir mindre och mindre.

2011-07-20 @ 09:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0